Учнівське самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є загальнолюдські цінності під час засідань шкільного парламенту (відповідно до плану) учні набувають навичок відстоювати власну думку, розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитись і бачити, спостерігати і аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Велику роль у роботі шкільного самоврядування відіграє методична допомога з боку педагогічного колективу, співдружність дітей і дорослих, батьків.
Школа – це мікромодель майбутнього суспільства. Основи громадянського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Досвід взаємостосунків, розв'язання конфліктів, виявлення і захисту своїх інтересів, набутий у школі, стає багажем, з яким школярі входять у доросле життя.
На сучасному етапі цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що діти глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав та обов’язків; забезпечується комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до систематичної й усвідомленої участі в справах школи та класу, до вирішення важливих питань життя школи. Учнівське самоврядування, являючись методом організації шкільного колективу, забезпечує взаємодію між первинними колективами (класами) і згуртування їх в єдиний шкільний колектив.
Головним завданням учнівського самоврядування є формування й розвиток соціальної активності, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
У структуру самоврядування входять: голова учнівського комітету, заступники голови, голови комісій: «Добре серце», спорту і здоров’я, господарської діяльності сан трійка. Учні працюють за визначеним планом, залучають до співпраці батьків, вчителів, самостійно готують вечори відпочинку для учнів школи.
У рамках учнівського самоврядування у школі здійснюється чергування під час перерв. Завдяки такій організації роботи покращилася поведінка під час перерв, піднявся рівень дисципліни і порядку.
Завдяки учнівському самоврядуванню школярі вчаться мислити і діяти на перспективу, краще вивчають норми Законів, у них розвиваються
Основною ланкою розвитку учнівського самоврядування є саме проведення Днів учнівського самоврядування в школі. Такі дні стали традиційними у нашій школі. Завдяки цим заходам учні мають можливість відчути себе повноправними господарями школи.
Самоврядування є важливим засобом формування взаємовідносин учнів, школою громадського виховання юнаків і дівчат, розвитку їхньої соціальної активності, створює умови самореалізації, сприяє розвитку особистості в цілому.
Коментарi