FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами.

Роль харчування посідає провідне місце в функціонуванні школи, збереженні та зміцненні здоров»я дітей в період росту й розвитку дитини.

Основою в організації харчування дітей є забезпечення раціонального, збалансованого й безпечного харчування.

До схеми оцінки роботи з організації харчування дітей в школі необхідно включити такі питання:

- наявність господарчої зони, її устаткування та обладнання;

- набір, умови зберігання й маркування кухонного інвентаря, кухонного й столового посуду;

- відповідність умов зберігання продуктів, що швидко псуються, строкам реалізації;

- відповідність рецептури й технології приготування страв, наявність технологічних карт для них;

- проведення вітамінізації їжі;

- наявність затвердженого перспективного меню, фактичне його виконання;

- умови та якість миття кухонного й столового посуду; забезпеченість миючими засобами, гарячою водою; відповідність гігієнічним вимогам режиму обробки посуду;

- відбір і умови зберігання добової проби;

- санітарний стан приміщень;

- особиста гігієна співробітників харчоблоку, наявність особових медичних книжок;

- показники здоров»я дітей за фізичним розвитком, розподілом дітей на групи здоров»я, патологічною ураженістю, загальною захворюваністю в динаміці одного року й харчовим статутом.

Санітарно-гігієнічні вимоги до організації харчування дітей у системі суспільного виховання визначаються санітарними правилами й нормами, інструкціями, що затверджені МОЗ України й погоджені в Міністерстві юстиції України.

Заклад забезпечений доброякісною питною водою.

Устаткування для приготування їжі електричне.

В разі відключення світла допускається установка газових плит. Приміщення кухні укомплектовано витяжною вентиляцією. Кількість посуду й столових приборів, що одночасно використовуються відповідає списочному складу дітей. Посуд і столові прибори миють у трьох гніздових ваннах. Чашки промивають гарячою водою з використанням миючих засобів у першій ванні, промивають гарячою проточною водою у другій ванні й просушують.

Робочі столи в харчоблоці та їдальні після кожного прийому їжі миються гарячою водою з миючими засобами. Мочалки, щітки для протирання столів, кип»ятяться протягом 15 хв. у воді з додаванням кальційованої соди, що і роблять працівники кухні.

У кінці дня ганчірки перуться із додаванням миючих засобів, прополіскуються, сушаться і зберігаються у спеціальній тарі.

У приміщенні їдальні проводять прибирання: щоденно миють підлогу, витирають пил і знімають павутиння, протирають підвіконня.

/Files/images/IMG_1207.JPG/Files/images/IMG_1208.JPG

Щотижня з використанням миючих засобів проводиться очистка скла від пилу, кіптяви та інше.

Один раз на місяць проводиться генеральне прибирання з дезінфекцією всіх приміщень.

Організація раціонального харчування дітей передбачає суворе дотримання режиму прийомів їжі.

На основі приблизного 10-денного меню складають вимогу встановленого зразка з указівкою виходу страви для дітей різного віку. Під час складання меню, необхідно враховувати національні й територіальні особливості харчування, стан здоров»я дітей.

За відсутності необхідних продуктів проводиться їх заміна на рівноцінний за складом.

Один раз на 10 днів медичний працівник контролює дотримання середньодобової норми видачі продуктів на одну дитину і за необхідності коригує харчування в наступній декаді.

Видача готової їжі дозволяється тільки після зняття проби медичним працівником із відповідними записами у бракеражному журналі готової продукції.

Вага порційних страв відповідає тій, що вказана в меню-розкладці.

Харчові продукти, що надходять до закладу мають санітарно-епідеміологічний висновок. Якість продуктів перевіряє комірник і медичний працівник ( бракеражний журнал сирих продуктів).

Результати оформляються документально.

Медичний персонал контролює режим і якість харчування, дотримання вимог санітарно-епідеміологічних правил і норм, заходи з проведення профілактичної й поточної дезінфекції.

/Files/images/100_1339.JPG

лікар-педіатр - Савка О.І., медсестра - Франків І.В.

Харчових отруєнь серед контингенту дітей немає. Інфекційних хвороб, причиною виникнення яких є порушення гігієнічних норм харчування - немає.

Приміщення їдальні світле, велике обладнане всім необхідним.

Діти забезпечені п»ятиразовим харчуванням. Вартість харчування однієї дитини у 2015-2016 роках становила 60,0 грн.

Проблема збереження та зміцнення здоров»я учнів, а також виховання в дітей свідомого ставлення до здорового способу життя стає особливо важливою умовах негативної медико-демографічної ситуації в Україні.

Нині статистика стверджує, що стан здоров»я дітей в країні щороку погіршується, збільшується кількість дітей-інвалідів. Лише до 10% випускників закінчують навчальний заклад здоровими. Тому почергово актуальною проблемою для педагогічного колективу школи є впровадження здоров»язбережених освітніх технологій, позитивна мотивація на здоровий спосіб життя як цінність в учнів та їхніх батьків на підвищення культури здоров»я.

Під здоров»язбережними технологіями ми розуміємо і сприятливі умови навчання дитини в школі, адекватність вимог, методики навчання та виховання, оптимальну організацію навчального процесу відповідно до індивідуальних особливостей та гігієнічних норм: повноцінний та раціонально організований руховий режим.

Здоров»язбережні технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в спецшколі-інтернаті, відповідність навчального та фізичного навантаження можливостям дитини.

Оздоровчі технології спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров»я учнів, підвищенню потенціалу здоров»я.

З метою визначення фізичного розвитку та стану здоров»я дітей, щороку протягом вересня місяця в школі в установленому законодавством порядку проводиться медичний огляд учнів.

Лікар школи на підставі довідки про стан здоров»я , в якій зазначається група для занять на уроках фізичної культури, здійснює розподіл всіх учнів на групи для занять на уроках фізкультури, згідно медичних показів. Директор видає наказ по установі, в якому формує списки учнів з поділом на медичні групи для занять фізичною культурою, а саме основну, підготовчу та спеціальну. Ці списки затверджуються на поточний навчальний рік, доводяться до відома вчителя фізкультури, класних керівників. На підставі наказу класні керівники, за участю медичного працівника оформляють «Листки здоров»я», які знаходяться в класних журналах. У разі необхідності зміни щодо групи заносяться в «Листок здоров»я»» класу з обов»язковим підписом класного керівника або медичного працівника школи-інтернату.

Медичне обслуговування учнів у школі включає заходи, спрямовані на оптимізацію, безпеку та ефективність фізичної культури. Воно забезпечує своєчасне визначення рівня функціональних можливостей організму учнів, адекватність фізичних навантажень та раннє виявлення ознак хвороб та ушкоджень.

Оздоровчий ефект занять фізичною культурою забезпечується за умови повної відповідності фізичного навантаження, функціональними можливостями організму. У свою чергу, функціональний стан організму характеризує ефективність і раціональність організації фізичного виховання в навчальному закладі.

Вирішальну роль у формуванні здорового способу життя належить вчителю фізичної культури, який працює з усіма дітьми і здатний систематично і послідовно формувати мотивацію щодо здорового способу життя.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт, де працює лікар-педіатр, який організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань, а також медсестра, яка відповідає за чистоту приміщень, гігієну учнів, харчування тощо.

Щорічно на базі Сколівської центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Сколівської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у червні місяці за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри школи.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медсестри на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

В медичному пункті ведеться журнал обліку звернень учнів за допомогою.

Медикаментами школа забезпечена. Медичні працівники здійснюють контроль за режимом дня, режимом сну вихованців, тепловим та повітряним режимами, проводять сан просвітницьку роботу серед учнів, консультаційну роботу з батьками.

Кiлькiсть переглядiв: 2095

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.