FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

/Files/images/IMG_1173.JPG

Від людського життя і навіть від життя цілих поколінь людей залишається на землі тільки прекрасне. У нашій школі це прекрасне йде поряд із виховним процесом, а основою цього процесу є людина як найвища цінність. Працюючи над формуванням в учнів моральних цінностей, педагогічний колектив, калсні керівники спрямовують свої зусилля на те, щоб діти виростали вихованими, дотримувались встановлених норм та правил. У школі проводяться різні виховні заходи, які вчать учнів розуміти особисті, родинні, громадські, національні цінності, виробляють у дитини активну моральну життєву позицію.

Педколектив зацікавлений у тому, щоб дітям у школі було цікаво і щоб заходи проводились змістовно. Свою роботу педколектив школи направляє на такі напрями:

1. Ціннісне ставлення до себе;

2. Ціннісне ставлення до себе;

3. Ціннісне ставлення до праці;

4. Ціннісне ставлення до природи;

5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва;

6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

Виховання, як складова освіти, постійно вимагає змін форм та методів.

Саме над такою тенденцією працює педколектив нашої школи, щоб з кожної дитини виросла особистість, а це найцінніше і найпрекрасніше для держави і суспільства.

Виховна робота в школі є частиною навчально-виховного процесу. І саме вихованню приділяється велика увага.

Особливе значення для продуктивної організації виховної роботи має методично правильно складений план – план виховної роботи вихователя. Саме від вихователя, рівня його теоретичної та методичної підготовки залежить, значною мірою, якість виховного процесу в школі, його результати.

Мета виховної роботи школи – побачити й розвинути в кожному учневі людину: порядну, добру, небайдужу до навколишнього світу.

Основними напрями виховної роботи в школі є:

- морально – правове;*

- превентивне виховання;

- формування позитивних звичок і здорового способу життя;

- пізнавальна діяльність;*

- художньо-естетичне виховання;

- екскурсійна робота; *

- спортивне виховання;*

- національно – патріотичне виховання;*

- трудове виховання;

- екологічне виховання;*

- робота з батьками.

Позанавчальна виховна діяльність складає органічну частину життя школи-інтернату і являє собою систему організованих і цілеспрямованих занять, які допомагають дітям вчитися, виробляють у них навички суспільно-корисної праці, свідому дисципліну, колективізм, сприяють моральному, розумовому, фізичному вихованню школярів.

Таким чином, змістовно-проведений позанавчальний час може стати важливою умовою підвищення ефективності всього навчально-виховного процесу школи-інтернату.

Засвоєні під час проведення позаурочних заходів знання, вміння і навички є органічною частиною розвитку розумово відсталої дитини, формування якої може бути забезпечено тільки системою діяльністю вихованців, широко розгалуженої за різними видами і напрямами. Школа-інтернат забезпечує вихованцю вибір виховних заходів під керівництвом вихователів.

Ефективність позаурочної виховної діяльності забезпечується також раціональним використанням навчального і позаурочного часу, як учнів так і педагогів. Зміна видів діяльності, організаційних форм, переходи від обов»язкових групових до індивідуальних, сприяє формуванню особистості.

/Files/images/IMG_1212.JPG/Files/images/IMG_1215.JPG

Усі форми позаурочної діяльності становлять систему виховання і сприяють поглибленню і розширенню знань та інтересів учнів. У початкових класах багато місця займають ігри: дидактичні, соціальні, побутові, які проводяться в години дозвілля, на перервах, під час різноманітних пауз.

Уся позаурочна виховна діяльність у школі-інтернаті здійснюється в умовах належного режиму та умов, які є важливими засобами виховання учнів. Але позаурочний режим є гнучким, що дає змогу забезпечувати, як масові заходи, так і диференційоваваний підхід до вихованців.

Головне, що повинен знати педагог – це вікові та індивідуальні відмінності між учнями виховних груп.

Організація змістовного позанавчального часу у початкових класах школи-інтернату спрямована на виконання навчальних завдань, передбачених програмою знань, необхідних для подальшої пізнавальної діяльності, спостережливості, охайності, самостійності, любові до природи, читання книг.

Уся система позанавчального часу школярів зорієнтована на масову, групову та індивідуальну форму виховної роботи школи.

Масові форми виховної роботи спираються на орієнтовний розклад виховних заходів, який передбачає різні форми роботи в позанавчальний час з учнями школи, а саме: ігри, самоосвітня робота, виконання домашніх завдань, народознавча робота, бесіди, ліпка, аплікація, робота з книгою (позакласне читання), суспільно-корисна робота, екскурсії, прогулянки, перегляд телепередач, інформаційно- просвітницька робота та інше.

Крім цього у школі проводяться різні форми виховних заходів такі як конкурси малюнків, свята квітів, виставки творчих робіт з природного матеріалу, виховні заходи, присвячені знаменними і пам»ятними датами, ранки та тематичні вечори, лекторії, вікторини та інше. Весь комплекс усіх цих виховних заходів сприяє розвитку особистості дитини, розкриває її здібності, збагачує мову та кругозір школяра.

Ранки-зустрічі практикують у роботі з молодшими школярами, а тематичні вечори із учнями старших клачсів, що відносять до масової форми організації виховної позанавчальної роботи.

У позанавчальний час вихователі школи в основному використовують групову форму виховної роботи, яка зорієнтована на розклад виховних заходів школи на поточний навчальний рік.

Вихователі часто використовують у позаурочній роботі бесіди. Їх проводять для поглиблення знань учнів, розширення кругозору, виховання у них етичних норм поведінки, естетичних смаків, зміцнення здоров»я.

Бесіди проводять в усіх класах відповідно до віку учнів, їх знань та життєвого досвіду. У молодших класах бесіди будують здебільшого навколо конкретних фактів, подій і вчинків, зв»язаних з життям класного колективу.

Для учнів середніх і старших класів бесіди проводять на матеріалі, що потребує самостійного мислення, аналізу фактів і подій, сприяє обговоренню поставлених питань.

Екскурсійна робота. В позаурочний час в школі часто проводять екскурсії на природу, на виробництві. Екскурсії проводяться згідно з плануванням, вихователі дотримуються порядку проведення і режимних моментів.

Кожна екскурсія має значний корекційний вплив на розвиток розумово відсталих дітей, а тому потребує від вихователя знання теорії підготовки і проведення, уміння ефективно використовувати їх для розвитку особистості школяра.

Важливе значення в системі роботи вихователя займає й санітарно – просвітницька робота, де вихователі вчать дітей правильно доглядати за своїм тілом, враховуючи санаторно- гігієнічні норми, використовуючи бесіди та практичні прийоми догляду за собою.

Метою інформаційно- просвітницької роботи в школі є повідомлення про найважливіші події, які хвилюють світ. У процесі інформування учнів важливо забезпечити новизну, своєчасність, оптимальний для них обсяг, а також можливість їх засвоєння.

Необхідно дбати також про культуру мови. Радіо- і телепередачі, художні фільми мають важливе значення у виховній роботі, адже першою школою сучасного школяра стали телеекран і кіно. Враховуючи вікові особливості дітей, у молодших школярів за допомогою перегляду фільмів і мультиплікаційних фільмів формуються уявлення про «добро» і «зло» відповідне ставлення до них.

Вихователь повинен допомогти учням сприймати побачене на екрані та коригувати інтерес до фільмів в учнів.

Позакласне читання має на меті формування здорових читацьких інтересів, вироблення культури читання, що і як потрібно читати залежно від вікових та індивідуальних особливостей. Важливо, щоб читання літератури було системним. На матеріалі прочитаних книг доцільно проводити бесіди, під час яких учні матимуть можливість обмінятися думками.

Разом із масовою і груповою формою виховної роботи в позанавчальний час є також індивідуальна форма роботи.

Потреба індивідуального підходу зумовлена тим, що будь-який вплив на дитину проходить через її індивідуальні особливості. Необхідною умовою успішності індивідуальної роботи є вивчення індивідуальних особливостей учнів. Щоб впливати на особистість треба її знати. Передусім важливо встановити довірливі, доброзичливі стосунки між педагогами і вихованцями.

Велике значення при цьому має авторитет вихователя, знання ним вихованців, уміння швидко зорієнтуватися у ситуації, передбачати наслідки своїх дій.

Така робота повинна бути систематичною, спрямовуватися не лише на проведення бесід з конкретного приводу, а насамперед продуманих профілактичних розмов та інших заходів з вихованцями.

Методика індивідуального виховного впливу залежить від індивідуальних особливостей учня і його психологічного стану, темпераменту. В індивідуальній виховній роботі необхідно передбачити координування на учня педагогів, батьків і колективу. Така координація здійснюється за умови щоденного аналізу результатів виховного впливу, обміну думками з питань життя і діяльності вихованців.

Позанавчальна робота. Важлива роль у вихованні учнів, розширенні і поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі у позанавчальний час.

Добре організована позанавчальна робота спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей в позаурочний час педагогічним колективом є логічним продовженням навчально- виховної роботи, яка здійснюється на уроках.

Виховне життя школи цікаве і насичене різноманітними конкурсами, програмами, акціями, заходами.

Національно-патріотичного. З метою національно-патріотичного виховання учнів, виховання у молоді поваги до минулого українського народу, традиційно у школі відзначаються дати національного календаря. Це виховні години «С. Бандера – символ нації», «Не забудемо тих, хто упав у боротьбі за нашу свободу», «Річниця проголошення ЗУНР», вечір-реквієм «Ті дні у пам’яті народній» (до Дня пам’яті жертв голодомору), вечір пам’яті «Спом’янімо в пісні славу Крутів».

Традиційними шкільними заходами стали «Свято Першого дзвоника» , «Вдячність, шана нині лише Вам, навчителі», «Осінній бал», «Миколай мандрує світом», Новорічні ранки і вечори, «День Валентина», «Плекаймо мову – цвістимуть сади», Шевченківські свята, свята Букварика, свято Матері, «Свято Останнього дзвоника», виставка з квітів, тематичні виставки малюнків.

Щорічно, згідно з річним планом, проводяться різноманітні предметні тижні (математики, рідної мови, природознавства, історії, трудового навчання, ОБЖ та ін.).

З метою відродження національних звичаїв та традицій у школі систематично проводяться свята: «Андріївські вечорниці», «Новорічна коляда» , «Славимо Великдень», «Родина, родина від батька до сина», «Я руки матері цілую» та інші календарно-обрядові свята.

Етап національно-патріотичного самоусвідомлення припадає на підлітковий вік.

Вивчаючи історію та культуру народу, учні задумуються над долею своєї нації.

Такі заходи, як:

Ø свято-проект «Україно, моя Україно , я для тебе на світі живу»;

Ø години класних керівників «Державний прапор України – святиня нашого народу», « День козацтва», « Створення ЗУНР»;

Ø лінійки: «Не забудем тих, хто упав у боротьбі за нашу свободу»;

Ø уроки пам’яті : «Лихоліття голодомору», «Понад Крутами – вічність у сурми сурмить», «День пам’яті жертв Другої світової війни»;

Ø художньо-ілюстративні виставки «Вони жили для України»;

Ø виготовлення панно: «Незабудки пам’яті»;

Ø конференція «Сучасний погляд на події Чорнобиля»

виховують повагу до народу, до історії України, гордість за свою Батьківщину, за рідне місто, село, домівку. Саме це допомагає підростаючому поколінню зробити правильний вибір і направити свої можливості на самореалізацію.

Кожен громадянин своєї держави повинен знати, пам’ятати і вшановувати видатних діячів і патріотів рідного народу, вивчати сторінки історії держави. Тому в школі ми проводимо загальношкільні лінійки, вечори.

Важливий акцент у патріотичному вихованні ми ставимо на вивчення і шанування символів і символіки нашої держави. Щопонеділка проводимо лінійки ( 1-10 класи), а розпочинаємо їх з гімну України та молитви. У всіх класах оформлено куточки з національними символами. На виховних годинах учні закріплюють свої знання про державний прапор, герб.

Спортивне виховання. На належному рівні ведеться спортивна робота у школі, зокрема щороку проводяться спортивні свята та Веселі старти.

Заняття проходять у спортивному залі школи, який знаходиться у належному стані ( у 2011 році благодійною організацією «Промінь любові» було проведено капітальний ремонт). На вулиці облаштовано спортивний майданчик: футбольне поле, волейбольна та баскетбольна площадка.

На уроках вчитель знайомить учнів з правилами поведінки та техніки безпеки, вчить правильно користуватися спортивним інвентарем. Вихованці залучаються також до обласних спортивних змагань, на яких неодноразово були переможцями. Це свідчить про належний рівень спортивної роботи в школі.

З метою формування здорового способу життя, попередження розповсюдження ВІЛ-інфекції, наркоманії та інших шкідливих звичок, згідно з річним планом проведено місячник здоров’я та профілактики згубних звичок, в рамках якого проведено наступні заходи: лінійки «Профілактика інфекційних захворювань», виховні години «Суд над ворогами здоров’я», «ВІЛ-СНІД», змагання «Веселі старти», «Здоров»я-це спорт», круглий стіл «Здоровий спосіб життя – це весело, природно, модно, цікаво», тиждень охорони праці з метою привернення уваги до покращення безпеки та охорони праці, профілактики травматизму у школі. Питання стану роботи школи щодо запобігання дитячого травматизму розглядались та аналізувались на засіданнях педради, методичних об’єднань класних керівників, нарадах при директорові, загально шкільних батьківських зборах.

Правове виховання. З метою правового виховання, формування громадянина України, формування громадянських та соціальних рис особистості, виховання поваги до національних та державних символів України у школі створено «Куточок української державності», «Поради психолога».

Два рази в рік проводяться тижні правових знань, в рамках яких проходять такі заходи: виховні години, бесіди, зустрічі з представниками міліції.

Заступником директора з виховної роботи, класними керівниками проводиться індивідуальна робота з учнями, схильними до правопорушень, контролюється відвідування школярами уроків, практичним психологом, ведуться щоденники психолого-педагогічних спостережень за цими учнями.

З метою задоволення особистісних потреб учнів, їх самореалізації та самовдосконалення, максимального розвитку творчих здібностей, створення оптимальних умов для розвитку індивідуальних можливостей дитини здійснено ряд організаційних заходів - організовано роботу:

- гуртків за інтересами

- конкурси, виставки творчих робіт.

Активну участь вихованці проявляють під час проведення різних виховних заходів.

/Files/images/DSCN0976.JPG/Files/images/DSCN0986.JPG/Files/images/DSCN1065.JPG/Files/images/DSCN1080.JPG/Files/images/IMG_1271.JPG/Files/images/IMG_1273.JPG

Живий інтерес в учнів викликають екскурсії, походи, де діти знайомляться з природою, вивчають історію рідного краю. Школярі відвідали Тустань (с.Урич), Водоспад (с.Кам»янка), Франкову криницю (с. Тухля), музей воїнів УПА (с.Кавсько).

Природне середовище було, є і буде незмінним партнером людини в їх повсякденному житті. Природа, її краса і велич залишаються нашим головним скарбом, нашою святинею, якій непідвладні час, мода.

/Files/images/image.jpg/Files/images/image (3).jpg

с. Урич фортеця Тустань
/Files/images/025.JPG/Files/images/256.JPG/Files/images/260.JPG/Files/images/267.JPG/Files/images/274.JPG /Files/images/IMG_1024.JPG/Files/images/IMG_1029.JPG

Екологічна культура – культура всіх видів людської діяльності, так, чи інакше пов»язаних з пізнанням, освоєнням і перетворенням природи; складається із знання та розуміння екологічних нормативів, усвідомлення необхідності їх виконання, формування почуття громадської відповідальності за долею природи, розробки природоохоронних заходів та безпосередньої участі у їх проведенні.

Екологічна культура – складова частина світової культури, якій важливе глибоке і загальне усвідомлення важливості сучасних екологічних проблем у житті й майбутньому розвитку людства. Свідоме засвоєння й оволодіння екологічною культурою має розпочинатися ще з дитинства, одночасно з засвоєнням положень загальної культури.

Школа покликана виховувати школярів у дусі любові до рідної природи, охорони навколишнього середовища.

Початкова школа – початкова ланка у формуванні екологічної культури, екологічного мислення, засвоєння екологічних знань.

Екологічна культура школяра охоплює:

- знання про взаємозв»язки з природою та усвідомлення людини, як її частини;

- розуміння необхідності берегти навколишнє середовище;

- уміння й навички позитивного впливу на природу;

- розуміння естетичної цінності природи;

- негативне ставлення до дітей, що завдають шкоди природному середовищу.

Метою екологічної культури, виховання є формування системи знань, поглядів, переконань, які закладають основи відповідального ставлення до навколишнього природного середовища.

Розумово-відстала дитина на різних етапах свого життя по різному сприймає і усвідомлює навколишнє. До того ж кожен учень володіє йому одному притаманному особливостями пізнавальної діяльності, емоційного життя, волі характеру, поведінки. Кожен учень потребує індивідуального підходу на основі вивчення і врахування психологічних особливостей сформування його особливості.

Учні повинні добре усвідомлювати, що сьогодні основною проблемою у господарській діяльності людини є раціональне використання і забезпечення стійкого середовища життя.

Кiлькiсть переглядiв: 2447

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.